Atividades físicas favoritas: benefícios e mudanças do meu corpo

Scroll down the page to read in ENGLISH
Derulează în jos pentru a citi acest text în LIMBA ROMÂNĂ

Por: Ádina Batista

Partindo do principio que todo mundo sabe que praticar atividade física faz muito bem à saúde, vou apresentar quais são os meus exercícios físicos favoritos. Vale ressaltar que eu era o tipo de adolescente que sempre tentava fugir das aulas de educação física, principalmente quando era dia de futebol. Sim, sou 100% brasileira, e não, eu não sou apaixonada por futebol. Bom… Eu gosto de assistir alguns jogos específicos e também a Copa do Mundo, mas não entendo as regras, mas o assunto aqui são as minhas atividades favoritas, os benefícios e as mudanças que constantemente acontecem no meu corpo. Então, vamos começar!

Corrida

Em primeiro lugar está a corrida! Gosto muito de correr em ruas arborizadas e em parques, porque eu amo me conectar à natureza. Não gosto muito de academia, mas quando vou, levo fones de ouvido para escutar áudios em inglês enquanto corro na esteira. Quando corro na rua ou no parque, eu nunca uso fones, porque eu gosto de aproveitar esse momento para me desafiar a ir um pouco mais longe e escutar o canto dos pássaros. Também evito ao máximo pensar nas tarefas e compromissos do dia, pois gosto que seja um momento especial sem quaisquer preocupações.

Alguns do meus benefícios favoritos

– Diminui o estresse
– Melhora a auto-estima
– Reduz o peso corporal
– Aumenta a massa muscular
– Restringe os riscos de infarto
– Ativa a circulação sanguínea
– Melhora o nível de colesterol
– Aprimora a qualidade do sono
– Diminui problemas do coração
– Aumenta o condicionamento físico
– Proporciona sensação de bem-estar
– Aperfeiçoa a eficiência do metabolismo
– Aumenta a capacidade cardiorrespiratória

Mudanças que a corrida proporcionou ao meu corpo e mente

Perdi peso, 4 kg, parece pouco, mas voltei a ver a minha clavícula, não tanto como antes, mas já é um bom começo. Além da perda de pesso, passei a dormir muito melhor, me sinto mais disposta, criativa, animada. Sinto que o meu corpo funciona melhor, me sinto mais feliz devido a liberação de endorfina e, como parei de fumar, agora durante as corridas, eu consigo ir cada vez mais longe. Quando fumava, me cansava rápido, eu gostava de correr, mas torcia para terminar logo a atividade e poder descansar, e o fato de fazer pausas durante a corrida para recuperar o folêgo me desmotivava bastante, mas agora isso não acontece mais.

Yoga

Yoga não é uma atividade física como corrida ou musculação, é uma prática milenar que equilibra o corpo, a respiração e a mente. Os movimentos precisos devem ser executados cuidadosamente. A prática é recomendada durante a gravidez e a menstruação pois gera muitos benefícios. No entanto, algumas posturas devem ser evitadas, pois durante essas fases o corpo passa por transformações intensas. Então, se você está grávida, eu recomendo que pratique com um intrutor por perto. Caso queira fazer aulas online coletiva ou no Youtube, é importante saber quais posturas evitar durante a gravidez e a menstruação e prestar muita atenção nas instruções do professor. Iniciei minha prática em 2016, em um estúdio e isso me deu uma pequena noção de como executar algumas posturas corretamente. Então, me sinto segura para praticar em casa. Faço aulas gratuitas com a Pri Leite, ela é maravilhosa! O yoga foi uma das melhores coisas que fiz por mim. Eu praticava toda segunda e quarta-feira, durante uma hora, eram os melhores dias das minhas semanas, eu saia das aulas fortalecida e renovada, até o meu jeito de falar desacelerava, era ótimo. Eu amava praticar no estúdio, porque, ao mesmo tempo em que dividia o espaço com outras pessoas, era uma prática individual – não gosto muito de fazer atividades físicas em grupo, apenas se for um momento de diversão entre amigos e parentes.

Agora, vamos aos benefícios da prática de yoga!

– Acalma a mente
– Melhora a postura
– Melhora a autoestima
– Aumenta a flexibilidade
– Melhora a concentração
– Desintoxica o organismo
– Melhora a saúde dos ossos
– Controla o sistema nervoso
– Autoconhecimento do corpo
– Previne dores nas articulações
– Turbina o sistema imunológico
– Melhora o condicionamento físico
– Previne problemas no sistema digestório

Mudanças que o Yoga proporcionou ao meu corpo e mente

Prático Hatha Yoga, essa modalidade é focada no condicionamento físico, no fortalecimento do corpo, no aumento da flexibilidade. Nessa categoria de yoga, precisamos manter as posturas por alguns minutos e isso me ajuda muito em outras áreas da minha vida, pois, como amo o desafio de conseguir segurar a postura perfeitamente, me sinto mais capaz. Então, o yoga veio para mostrar que eu sou capaz de fazer qualquer coisa, se eu posso ficar de cabeça para baixo durante uma invertida, eu posso fazer qualquer coisa. Também consigo me concentrar mais facilmente, durmo melhor, estou mais calma, me sinto mais forte, flexível física e mentalmente, pois aprendi que é muito mais importante ter paz a ter razão, comecei a ter preguiça de discutir por qualquer coisa, evito ao máximo desalinhar os meus chakras.

CrossFit

Lembra que eu não gosto de atividades em grupos? Então, no CrossFit a única parte que eu não gosto é quando precisa trabalhar em duplas ou trios e eu tenho que contar a sequência de exercícios da minha parceira ou marcar o tempo que ela fez o treino. Mas, mesmo assim, gosto dessa atividade, porque melhora muito a autoestima. Eu não sabia, por exemplo, que sou tão forte e capaz de levantar e empurrar um pneu de caminhão. O treino é muito pesado, exige foco, concentração, determinação, vontade de se superar. Outra vantagem, é que eu não gosto muito de ir à academia em São Paulo, Brasil, porque as pessoas são muito exibicionistas. Ao contrário do CrossFit que geralmente as pessoas se ajudam, se motivam, se apoiam. Gosto muito desse espiríto de equipe, pois me sinto acolhida, mais forte e pronta para dar o meu melhor. Para mim, o WOD é a melhor parte! Eu amo a sensação de missão cumprida, pernas tremendo e alma fora do corpo.

Estes são alguns dos benefícios que o CrossFit proporciona

– Autoconfiança
– Reduz o estresse
– Resultados rápidos
– Coração mais saudável
– Aumenta a concetração
– Metabolismo mais ativo
– Aumento de massa magra
– Queima intensa de calorias
– Aumenta a qualidade de vida
– Mais agilidade e flexibilidade
– Fortalece e tonifica os músculos
– Trabalha todas as aptidões físicas
– Melhora o condicionamento físico

Mudanças que o CrossFit proporcionou ao meu corpo e mente

Para executar os exercícios com precisão é necessário ter foco, afinal, é praticamente impossível escalar cordas ou saltar caixotes pensando na vida ou mexendo no celular. Então, me tornei mais atenciosa, mais rápida, mais esforçada para manter um bom ritmo. Aprendi a sair da zona de conforto, porque a cada treino os exercícios são diferentes. Aprendi a me desafiar e a me comprometer mais comigo mesma, porque a cada WOD eu quero diminuir o meu tempo. Não são todos os treinos que eu gosto e isso me fez aceitar que, mesmo não gostando de fazer determinada coisa, às vezes, preciso ceder e dar o meu melhor. Fisicamente falando, descobri que sou mais forte do que imaginava, afinal, eu consigo levantar um pneu de caminhão, perdi medidas e presto muito mais atenção na minha alimentação.

Estas são minhas atividades físicas favoritas! É possível praticar a Corrida e o Yoga gratuitamente, você pode ver dicas de como correr corretamente na internet, dicas para escolher o melhor tênis para você e descobrir qual é o o seu horário favorito para praticar. Também é possível praticar yoga online, mas lembre-se de tomar todas as precauções necessárias. Quanto ao CrossFit, também é possível fazer alguns exercícios em casa, mas sempre recomendo que você faça com um profissional.

Quais são suas atividades favoritas?
Me conte nos comentários!

READ IN ENGLISH
LEIA EM INGLÊS

Derulează în jos pentru a citi acest text în LIMBA ROMÂNĂ

Favorite physical exercisies: benefits and changes in my body

By: Ádina Batista

Assuming that everyone knows that practicing physical exercises is very good for health, I’ll present my favorite physical exercises. It is worth mentioning that I was the type of teenager who always tried to escape physical education classes, especially when it was soccer day. Yes, I’m 100% Brazilian, and no, I am not passionate about football. Well… I like to watch some specific games and also the World Cup, but I don’t understand the rules, but the subject but the subject here is about  my favorite activities, the benefits and the changes that constantly happen in my body. So let’s start!

Run

First is the race! I really love running in tree-lined streets and in parks, because I love connecting with nature. I don’t like to go to the gym, but when I go, I take the headphones  with me  to listen to English audios while I run on the  treadmill. When I am jogging , I never use headphones,  because I like to enjoy the moment ,  I like to challenge myself to go a little further and listen to the birds singing. I also try to avoid thinking about the tasks and commitments of the day, because I like to have a special moment without any concerns.

Some of my favorite benefits

– Decreases stress
– Improves self-esteem
– Reduces body weight
– Increases muscle mass
– Restricts the risks of heart attack
– Activates blood circulation
– Improves cholesterol level
– Improves sleep quality
– Decreases heart problems
– Increases fitness
– Provides a feeling of well-being
– Improves metabolism efficiency
– Increases cardiorespiratory capacity

Changes that running has brought to my body and mind

I lost weight, 4 pounds, it’s not much,  but I’m  able to see  my clavicle again. In addition to losing weight, I started to sleep much better, I feel more willing, creative and excited. I feel that my body works better, I feel happier because of the release of endorphins and, as I stopped smoking, now during the runnings I can go further and further. When I smoked, I got tired quickly, I liked to run, but I hoped to finish the activity soon and after to be able to rest, also to catch my breath I was taking breaks but it was discouraging, I want to mention that now it doesn’t. 

Yoga

Yoga isn’t a physical exercise like running or weight training, it is an ancient practice that balances the body, breathing and mind. The precise movements must be performed carefully. The practice is recommended during pregnancy and menstruation as it generates many benefits. However, some postures must be avoided, because during these phases the body undergoes intense transformations. So, if you are pregnant. I recommend you to practice yoga with an instructor. If you want to take group online classes or on YouTube, it is important to know which postures to avoid during the pregnancy and menstruation and pay close attention to the teacher’s instructions. I started my practice in 2016, in a studio and it gave me an idea of how to perform some postures correctly. So I feel safe to practice at home. I take free classes with Pri Leite, she is wonderful! Yoga was one of the best things I did for me. I practiced every Monday and Wednesday for an hour. It was the best days of my weeks, I left classes strengthened and renewed, until my way of speaking slowed down, it was great. I loved to practice in the studio, because, while sharing space with other people, it was an individual practice – I don’t like very much to practice physical exercises in groups, only if it is a time of fun between friends and relatives.

Now, let’s get to the benefits of practicing Yoga!

– Calms the mind
– Improves posture
– Improves self-esteem
– Increases flexibility
– Improves concentration
– Detoxifies the body
– Improves bone health
– Controls the nervous system
– Self-knowledge of the body
– Prevents joint pain
– Boosts the immune system
– Improves the physical conditioning
– Improves fitness
– Prevents problems in digestive system

Changes that Yoga provided my body and mind

I practice Hatha Yoga, this modality is focused on physical conditioning strengthening the body, increasing flexibility. In this category of yoga, we need to maintain the posture for a few minutes and this helps me a lot in other areas of my life, because, as I love the challenge of being able to hold the posture perfectly, I feel more capable. So, yoga came to show me that I’m capable of doing anything, if I can stay upside down during a reversal, I can do anything. I can also concentrate  more easily, I sleep better, I’m calmer, my body is more flexible, I feel stronger physically and mentally, because I learned that it is much more important to have peace than to be right, I started to be lazy to argue about anything, I avoid misaligning my chakras as much as possible.

CrossFit

Do you remember that I don’t like group activities? So, at CrossFit the only part I don’t like is when I need to work in pairs or threes and I have to count my partner’s exercise sequence or dial the time that she did the training. But, I like this activity, because it greatly improves my self-esteem. I didn’t know, for example, that I’m so strong and able to lift and push a truck tire. The training is very heavy, requires focus, concentration, determination, willingness to overcome. Another advantage, is that I don’t like very much going to the gym in São Paulo, Brazil, because people are very exhibitionists. Unlike CrossFit, people generally help, motivate, and support each other. I really like this team spirit, because I feel welcomed, stronger and ready to give my best. For me, the WOD is the best part! I love the sensation of mission accomplished, legs shaking and soul out of the body.

These are some of the benefits that CrossFit provides

– Self confidence
– Reduces stress
– Quick results
– Healthier heart
– Increase concentration
– More active metabolism 
– Increase in lean mass
– Intense calorie burning
– Increases quality of life
– More agility and flexibility
– Strengthens and tones muscles
– Works all physical skills
– Improves fitness

Changes that CrossFit provides to my body and mind

To execute the exercises with precision it is necessary to have focus, after all, it is practically impossible to climb ropes or skip boxes thinking about life or touching the cell phone. So, I became more attentive, faster, more hardworking to keep a good rhythm . I learned to get out of the comfort zone, because with each workout the exercises are different. I learned to challenge myself and to commit myself more to myself, because in each WOD I want to decrease my time. It’s not all the training I like and it made me accept that, even though I don’t like doing a certain thing, sometimes I have to give in and do all my best. Physically speaking, I discovered that I am stronger than I imagined, after all, I can lift a truck tire, I lost measurements and I pay much more attention to my food.

These are my favorite physical exercises! It is possible to practice running and Yoga for free, you can see tips on how to run correctly on the internet, tips for choosing the best tennis shoes for you and discovering what is the best time for you. It is also possible to practice yoga online, but remember to take all necessary precautions. As for CrossFit, it is also possible to do some exercises at home, but I always recommend that you do it with a professional. 

What are your favorite activities? Tell me in the comments!

CITEȘTE ÎN LIMBA ROMÂNĂ

Scris de: Madalina Puscasu 

Exerciții fizice preferate: beneficii și schimbări în corpul meu

Presupunând că toată lumea știe că practicarea exercițiilor fizice este foarte bună pentru sănătate, voi prezenta exercițiile mele preferate. Merită menționat că am fost genul de adolescent care a încercat întotdeauna să scape de cursurile de educație fizică, mai ales când era ziua fotbalului. Da, sunt 100% brazilian și nu, nu sunt pasionat de fotbal. Ei bine … Îmi place să urmăresc câteva jocuri specifice și, de asemenea, Cupa Mondială, dar nu înțeleg regulile, dar subiectul aici este despre activitățile mele preferate, beneficiile și schimbările care se întâmplă în mod constant în corpul meu. Așadar, hai să începem!

Alergă

În primul rând este o cursă! Îmi place foarte mult să alerg pe străzi mărginite de copaci și în parcuri, pentru că îmi place să mă conectez cu natura. Nu-mi place foarte mult sala de sport. Nu-mi place să merg la sală, dar când merg, iau căștile pentru a asculta în engleză în timp ce alerg pe banda de alergat. Când alerg pe stradă sau în parc, nu folosesc niciodată căști, pentru că îmi place să mă bucur de moment pentru că mă provoacă să merg puțin mai departe și să ascult păsările cântând. De asemenea, evit să mă gândesc  la sarcinile și angajamentele zilei, pentru că îmi place să fie un moment special fără nicio grijă.

Unele dintre beneficiile mele preferate

– Scade stresul
– Îmbunătățește stima de sine
– Reduce greutatea corporală
– Crește masa musculară
– Restricționează riscurile de atac de cord
– Activează circulația sângelui
– Îmbunătățește nivelul colesterolului
– Îmbunătățește calitatea somnului
– Scade problemele cardiace
– Oferă un sentiment de bunăstare
– Îmbunătățește eficiența metabolismului
– Crește capacitatea cardio-respiratorie

Schimbări pe care alergatul le-a adus corpului și minții mele

Am slăbit, aproximativ 4 kilograme, nu este mult, dar sunt în stare să-mi văd din nou clavicula. pare puțin, dar îmi pot vedea clavicula din nou, nu atât de mult ca înainte, dar este un început bun. Pe lângă faptul că am slăbit, am început să dorm mult mai bine, mă simt mai bine dispusă, mai creativă și mai entuziasmată. Simt că corpul meu funcționează mai bine, mă simt mai fericită din cauza eliberării de endorfine și, pe măsură ce am încetat să fumez, acum în timpul alergărilor pot merge tot mai departe. 

Yoga

Yoga nu este un exercițiu fizic precum alergatul sau antrenamentul cu greutăți, este o practică străveche care echilibrează corpul, respirația și mintea. Mișcările precise trebuie efectuate cu atenție. Practica este recomandată în timpul sarcinii și al menstruației, deoarece generează multe beneficii. Cu toate acestea, unele posturi trebuie evitate, deoarece în timpul acestor faze corpul suferă transformări intense. Deci, dacă sunteți gravidă, vă recomand să practicați cu un instructor. Dacă doriți să urmați cursuri de grup online sau pe YouTube, este important să știți ce posturi să evitați în timpul sarcinii și a menstruației și să acordați o atenție deosebită instrucțiunilor profesorului. Mi-am început practica în 2016, într-un studio și mi-a dat o idee despre cum să interpretez corect unele posturi. Așa că mă simt în siguranță să practic acasă. Iau cursuri gratuite cu Pri Leite, este minunată! Yoga a fost unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am făcut pentru mine. Am practicat în fiecare luni și miercuri câte o oră. Au fost cele mai bune zile din săptămânile mele. Mi-a plăcut să practic în studio, deoarece, trebuie să împarți spațiul cu alte persoane dar la final este o practică individuală – nu-mi place foarte mult să practic exerciții fizice în grup, doar dacă este un timp petrecut între prieteni și rude.

Acum, să ajungem la beneficiile practicării yoga!Calmează mintea

– Îmbunătățește postura
– Îmbunătățește stima de sine
– Crește flexibilitatea
– Îmbunătățește concentrarea
– Detoxifică corpul
– Îmbunătățește sănătatea oaselor
– Controlează sistemul nervos
– Previne durerile articulare
– Sporește sistemul imunitar
– Îmbunătățește condiția fizică
– Îmbunătățește fitnessul
– Previne problemele sistemului digestiv

Schimbări pe care Yoga le-a oferit corpului și minții mele

Eu practic Hatha Yoga, această modalitate este axată pe condiționarea fizică care întărește corpul, sporind flexibilitatea. În această categorie de yoga, trebuie să menținem postura câteva minute și acest lucru ne ajută foarte mult în alte domenii ale vieții mele, deoarece, îmi place provocarea de a putea ține perfect poziția, mă face să mă simt mai capabilă. Așadar, yoga a venit să-mi arate că sunt capabilă să fac orice, dacă pot rămâne cu capul în jos în timpul unei inversări, pot face orice. De asemenea, mă pot concentra mai ușor, dorm mai bine, sunt mai liniștită, corpul meu este mai flexibil, mă simt mai puternică fizic și psihic, pentru că am învățat că este mult mai important să ai pace decât să ai dreptate, am început să fiu leneșă să mă cert despre orice, evit să îmi aliniez chakrele cât mai mult posibil.

CrossFit

Îți amintești că nu-mi plac activitățile de grup? Deci, la CrossFit singura parte care nu-mi place este când trebuie să lucrez în perechi sau în trei și trebuie să număr intervalul de exerciții a partenerului meu. Dar, îmi place această activitate, pentru că îmi îmbunătățește foarte mult stima de sine. Nu știam, de exemplu, că sunt atât de puternică și capabilă să ridic și să împing o anvelopă de camion. Antrenamentul este foarte greu, necesită concentrare, determinare, dorință de a depăși. Un alt avantaj este că nu-mi place foarte mult să merg la sala de sport din São Paulo, Brazilia, pentru că oamenii sunt foarte expoziționiști. Spre deosebire de CrossFit, oamenii se ajută, se motivează și se sprijină reciproc. Îmi place mult acest spirit de echipă, pentru că mă face să mă simt binevenită, mai puternică și gata să dau tot ce pot. Pentru mine, WOD este cea mai bună parte! Îmi place senzația de misiune îndeplinită, picioarele tremurânde și sufletul scos din corp.

Acestea sunt câteva dintre beneficiile oferite de CrossFit– Încredere în sine

– Reduce stresul
– Rezultate rapide
– Inima mai sănătoasă
– Creșteți concentrația
– Metabolism mai activ
– Creșterea masei slabe
– Arderea intensă a caloriilor
– Crește calitatea vieții
– Mai multă agilitate și flexibilitate
– Întărește și tonifică mușchii
– Funcționează toate abilitățile fizice
– Îmbunătățește fitnessul

Modificări pe care CrossFit le-a oferit corpului și minții mele

Pentru a executa exercițiile cu precizie este necesar să focalizați, la urma urmei, este practic imposibil să urcați frânghii sau să săriți cutiile gândindu-vă la viață sau atingând telefonul mobil. Așadar, am devenit mai atentă, mai rapidă, mai muncitoare pentru a păstra un ritm bun. Am învățat să ies din zona de confort, pentru că la fiecare antrenament exercițiile sunt diferite. Am descoperit că sunt mai puternică decât mi-am imaginat, până la urmă, pot ridica o anvelopă de camion, am pierdut măsurătorile și acord mult mai multă atenție mâncării mele.

Acestea sunt exercițiile mele fizice preferate! Este posibil să practici alergarea și yoga gratuit, poți vedea sfaturi despre cum să alergi corect pe internet, sfaturi pentru alegerea celor mai buni pantofi de tenis pentru tine și pentru a descoperi care este cel mai bun moment pentru tine. De asemenea, este posibil să practicați yoga online, dar nu uitați să luați toate măsurile de precauție necesare. În ceea ce privește CrossFit, este posibil să faci și câteva exerciții acasă, dar îți recomand întotdeauna să o faci cu un profesionist.

Care sunt activitățile tale preferate? Spune-mi în comentarii!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s